Банки вирішили змінити свою політику щодо стягнення боргів : якщо раніше діяльність колекторів була спрямована на те , щоб позичальники повністю погашали свої кредити , то тепер їх головна мета - повернути боржника в графік платежів . З одного боку , це дозволить банку відновити резерви , а , з іншого боку , зберегти клієнтів , що особливо актуально для споживчого ринку , враховуючи його закредитованность і велику конкуренцію . Але колекторам не подобається нова позиція банків , так як їх доходи від цього тільки скоротяться .
dolg На даний момент ситуація на кредитному ринку неоднозначна . У зв'язку з тим , що з 1 березня набули чинності нові норми формування резервів , банки стали більш активно боротися з проблемною заборгованістю . І якщо раніше колекторам передавалися тільки безнадійні кредити ( з простроченням більше 90 днів) , то сьогодні стягувачі часто отримують проблемні борги на стадії до 3- х місяців ( 41% від загального портфеля заборгованості) . Але кредитори швидко зрозуміли , що , передаючи колекторам такі позики , вони втрачають свій прибуток і ліквідність : якщо прострочення за зобов'язанням невелика , то можна повернути клієнта в графік погашення , що зробити набагато легше і простіше , ніж отримати відразу всю суму боргу.
В умовах жорсткої конкурентної боротьби , банкіри не приховують , що в довгостроковій перспективі їм набагато вигідніше допомогти позичальникові вийти з прострочення. Адже в цьому випадку кредитор зможе « розпустити » сформовані по заборгованості резерви до рівня непрострочених позик . Крім того , проявивши лояльність , він зберігає свого клієнта , який буде своєчасно обслуговувати борг і приносити дохід.
А ось дострокове погашення вкрай невигідно для банку. Так він втрачає свій прибуток ( не отримує заплановані доходи ) і несе додаткові витрати , пов'язані із залученням нових клієнтів , оформленням документів , супроводом кредитної угоди і т.д. При цьому не варто забувати , що рівень закредитованості клієнтів на споживчому ринку досить високий , тому якщо боржник , який мав позитивні характеристики , перестав обслуговувати кредит з об'єктивних причин (наприклад , через тимчасові фінансові проблеми ) , то краще дати йому шанс виправити ситуацію , замість того , щоб « топити » і заганяти в кут , залучаючи для цього співробітників колекторського агентства. Адже якщо борг буде погашений , то банк втратить клієнта , який може виплачувати кредит ще протягом декількох років.
Але колекторські агентства не раді новій перспективі . У зв'язку з тим , що їх винагорода прямо залежить від суми стягнення (як правило , вони отримують 20-25% від погашеного кредиту) , то вони бояться , що їхні доходи різко скоротяться і багато з них будуть змушені припинити свою діяльність. Тому їм вигідніше , щоб боржники повністю розплачувалися за позиками , а не поверталися в графік , погашаючи тільки частину заборгованості , яка утворилася за рахунок нарахування штрафних відсотків і пені . І якщо банки будуть ставити перед колекторами завдання повертати клієнтів до обслуговування боргів , то і розмір комісії в цьому випадку повинен бути більше.